Good Morning sjekker inn hos Scandic Norge
Scandic Norge og Good Morning har funnet tonen, og hotellkjeden har valgt Good Morning som sitt nye reklamebyrå, etter en konkurranse der flere byråer var involvert, skriver hotellkjeden i en pressemelding.
– Good Morning imponerte oss! Vi har brukt en del tid på å finne et byrå som kan bistå oss langs flere akser, og Good Morning viste evne til å tenke helhet, gi oss ny kreativ kraft og god rådgivning. Jeg opplever dessuten at de har en god forståelse og engasjement for våre utfordringer, og jeg gleder meg stort til vi skal jobbe sammen om mange varierte oppgaver i tiden fremover, sier markedsdirektør i Scandic Norge, Tine Birkeland.
Scandic er Nordens største hotellkjede, med 230 hoteller i syv land. I Norge har Scandic vært igjennom en ekspansiv vekst de siste årene, med blant annet oppkjøpet av Rica – og veksten fortsetter. Bare i 2017 har Scandic så langt åpnet eller overtatt elleve norske hoteller, og Scandic Norge teller i dag 83 hoteller, fra Kristiansand til Nordkapp.
– Hotellbransjen er preget av intens konkurranse om gjestene, og det krever at vi ligger ett steg foran våre konkurrenter. For oss er det viktig med et byrå som ser muligheter, og tenker løsning fremfor kanal, sier Birkeland.
Skal utforske digitale muligheter
Selv om Scandic og Good Morning i utgangspunktet skal jobbe kanalnøytralt, ser Birkeland litt ekstra frem mot å utforske og å bli utfordret på nye, digitale kommunikasjonsmuligheter, sammen med Good Morning.
– Vi utvikler oss stadig, og har blant annet et større «contentmiljø» internt. Good Morning komplementerer vår interne kompetanse på en god måte, og spesielt gjelder dette deres sterke digitale profil.
De høye forventningene til det nye samarbeidet er gjensidige.
– Vi gleder oss veldig til å jobbe med Scandic, sier byråleder Eirik Fjellaksel i Good Morning. Selv om vi muligens fortsatt oppfattes som et digitalt produksjonsbyrå av mange, er dette nok et bevis på at vi at vi er kommet mye lenger. Og så syns vi jo det er litt morsomt at hotellkjeden med Norges beste frokost velger et byrå som heter Good Morning.
Good Morning vil jobbe med hele kommunikasjonsspekteret for Scandic, med unntak av PR og fortjente medier, der Geelmuyden-Kiese fortsatt vil være Scandics faste samarbeidspartner.
Erfarent team
Teamet hos Good Morning, som skal jobbe med Scandic, består av:
Matias Porto Hopland, kreatør
Martin Abbedissen Fauskanger, kreatør
Petter Gulli, kreativ leder
Linn Cathrine Håland Nilsen, prosjektleder
Eirik Fjellaksel, digital rådgiver og byråleder
Eldar Skylstad, kundeansvarlig
Foto: Representanter for Scandic og reklamebyrået Good Morning, etter at avtalen mellom partene var undertegnet. Foto fra Scandic Hotels.